Zondag is het Moederdag. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik mijn moeder niet blijer kan maken dan met een mooie bos bloemen, dus dat krijgt ze dan ook vaak van me. Niet bijster origineel, wel altijd een succesverhaal. Makkelijk toch?
De laatste dagen zie ik talloze reclames voor Moederdag voorbij komen met ontzettend dure cadeautips. Natuurlijk, je moeder verdient het allerbeste en mooiste, maar waarom moet het toch altijd allemaal duur, duurder, duurst? Ik weet nog heel goed dat mijn moeder al ontzettend blij was met een gekleid vaasje van school. Want dat vaasje was met liefde gemaakt. Tijd voor verandering. Dit jaar maak ik zelf iets voor Moederdag. En dus speurde ik het web af naar leuke ideeën. De drie leukste heb ik voor je op een rij gezet:

Moederdag DIY 1

1. Waxinelichtjes/vaasjes met takjes

De herkomst van deze DIY heb ik niet meer kunnen vinden, maar ik heb wel veel instructies gevonden.

Zoek gewoon cheapo egale waxinelichtjes of vaasjes. Als je een vaasje wilt maken, zorg er dan wel voor dat het glas dik genoeg is.

Vervolgens ga je op zoek naar gelijke takjes. Dat moet niet al te moeilijk zijn. Een bezoekje aan het bos of park levert genoeg takjes op. Knip (met een snoeischaartje bijvoorbeeld) of zaag de takjes op gelijke lengte zodat ze passend zijn op het waxinelichtje/vaasje.

Gebruik een goede lijm, die niet meteen smelt als je het kaarsje brandt, en lijm de takjes vast.

En klaar ben je!

Moederdag DIY 2 Image via [the-chicken-chick.com]

2. Ei met een boodschap

Deze DIY heb ik gevonden op Pinterest via hellosociety.com, maar het komt oorspronkelijk van the-Chicken-Chick.com, maar die website bestaat niet meer.

Dit idee kan natuurlijk ook voor pasen, maar voor Moederdag vind ik het persoonlijk ook een schattig presentje.

Op de foto hierboven zie je hoe je het maakt, je moet alleen ook nog even het ei verven en dat is het!

DIY Moederdag 3

3. Klaprozen van tissues

Dit is mijn favoriet. Ik laat je alleen even het eindresultaat zien en voor de how-to verwijs ik je naar degene die alle credits verdient en nog veel meer leuke DIY’s op haar website heeft staan: Lia Griffith.

Het is niet de makkelijkste DIY, maar het resultaat is super leuk toch? Het doet mij heel erg denken aan de vakanties als kind naar Knokke (België) waar we als het slecht weer was bloemen van crêpe-papier maakten en die vervolgens tegen betaling van schelpjes op het strand verkochten aan andere kinderen. Maar dan is dit wel de luxe volwassen versie van de kneuterige bloemen die wij toen maakten!

Dit waren mijn DIY ideeën voor Moederdag. Wellicht haal je er wat inspiratie uit? Wat geef jij je moeder voor Moederdag? Of doe je er niet aan? Of misschien krijg je dit jaar wel wat voor Moederdag! Ook leuk!

En speciaal voor degenen die geen moeder meer hebben, sterkte vandaag, ik weet dat deze dagen voor jullie eigenlijk niet zo leuk zijn.

