Superleuk; ik kreeg heel veel enthousiaste reacties naar aanleiding van de beautytips van vorige week! Echt fijn om te horen dat mensen daadwerkelijk de Tea Tree Oil zijn gaan kopen en me vertelden dat ze hun haar al hun hele leven op de verkeerde manier droogden en dus echt wat aan de tips hebben. Vandaag op Dejlig 5 Beautytips Volume 2 met nieuwe handige, bruikbare tips. Hier zijn ze:

Handen in je haar

1. Volume in je haar

Als je niet wilt dat je haar haar volume verliest, probeer dan niet te veel met je handen in je haar te zitten. De viezigheid/vet en olie die van je handen afkomt, verzwaart het haar waardoor het eerder uitzakt.

2. Vieze nagels

Wanneer je wel met je handen in je haar moet zitten, is als je vieze nagels hebt. Wil je daar snel vanaf, dan kun je het beste je haar wassen. Tijdens het wassen, maak je namelijk je nagels automatisch ook schoon. Deze tip ontving ik overigens via Twitter van Thijs. Afgelopen week werkte ik in de tuin en probeerde ik de tip uit. En ja hoor, het werkt! Brandschone nagels! Bedankt Thijs!

3. Brandblaar

Nog een situatie waarbij je wel met je handen in je haar moet zitten is, als je je hand brandt. Zelf wil ik nog wel eens klungelig zijn tijdens het koken, maar de stijltang is voor mij ook een gevaarlijk apparaat. Als je je hand brandt, kun je je hand meteen onder de koude kraan houden, maar je kunt ook meteen door je haar gaan. Het werkt het beste als je je haar niet zo recent gewassen hebt, want het vet dat van je haar afkomt (talg), kan brandwonden meteen verzachten en kalmeren. Handig als er niet meteen een koude kraan in de buurt is!

Chanel Nude

 4. Rode Ogen

Last van rode ogen? Gebruik dan een witte of nudekleurige eyeliner om je ogen minder rood te doen lijken. Deze kleur eyeliners maken je ogen ook nog optisch groter. Zelf gebruik ik dagelijks een nudekleur van Chanel (Claire #69), maar er zijn ook budgetalternatieven van Rimmel London en Catrice te koop.

5. Oogcrème

Je herkent het vast wel, je wilt wat oogcrème op doen, maar er komt veel te veel uit de tube. Zonde om weg te gooien, maar ook onnodig om dat te veel aan crème toch maar rond je ogen te smeren. Vooral ook omdat het te veel nooit helemaal intrekt en het vervolgens lastig is om je ogen op te maken. Je kunt het overschot ook op je nagelriemen smeren. Die kunnen altijd wel wat hydratatie gebruiken en zo hoef je de crème niet te verspillen. Dit trucje kun je overigens ook met lippenbalsam uit een tube toepassen.

Dat waren de vijf tips. Kende ze je al of heb je er wat aan? Of heb je zelf tips? Deel ze gerust want op die manier leren we van elkaar en misschien plaats ik jouw tip volgende week wel.

