Het is weer maandag en er is dus een nieuwe week begonnen. Tijd voor een fotoverslag van de ‘oude’ week. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik soms simpelweg foto’s vergeet te maken en dan achteraf denk: ‘shit’. Er missen dus een aantal leuke dingen en ik ga proberen deze week consequenter foto’s te maken! Maar goed; first things first. Hier is mijn Dejlig Diary Week 18:

diary18-1

Foto’s maken en een review schrijven over een bijzondere crème. Kun jij raden van welk merk deze crème is?

diary18-2

In principe loop ik elke dag wel door het bos met dit kleine lieve monstertje. Ik hou ontzettend van natuur en ik merk dat ik al het groen wel gemist heb in al die jaren dat ik in de stad woonde. Ik ben opgegroeid in Arnhem en dat is ook een enorm groene omgeving. In de lente is het bos prachtig met al die frisse lichtgroene blaadjes. Maar in de zomer, herfst en winter is bos natuurlijk ook wonderschoon!

diary18-3

Omdat ik wat afspraken op verschillende plekken in Amsterdam had, ging ik met de auto. Ik reed naar West om te gaan lunchen met een vriendin. Toen ik bij het stoplicht wilde optrekken, vond een taxichauffeur het nodig om zonder richting te geven vanaf een parkeerplek zijn taxi ervoor te zetten. Ik toeterde, waarop het macho mannetje uit zijn taxi stapte op mijn raam spuugde en begon te gillen. Vervolgens bleef hij minutenlang staan voor het stoplicht dat misschien wel 4 keer op rood en groen sprong. Gevolg; een hele rij met toeterende auto’s achter me omdat meneer de taxichauffeur een groter ego dan zijn taxi heeft en denkt dat hij maar van alles kan maken. Ik kan er nog boos om worden. Zo jammer dat de (meeste) taxichauffeurs in Amsterdam zulke eikels zijn. <Einde van mijn klaagzang, op naar de volgende foto>

diary18-4

Ok, adem in, adem uit en kijk naar boven. Jeuj! Kijk dan wat een mooie lichtgroene blaadjes en het zonnetje schijnt ook nog. Ontspanning in 3, 2, 1 seconde…..

diary18-5

Hier had eigenlijk een foto moeten staan van mijn man die het gras aan het maaien was, maar hij wilde niet in zijn tuinkloffie op Dejlig. Hoezo zijn mannen niet ijdel? ;) Anyways; omdat de zon scheen, het gras bijna twee kontjes hoog stond en het onkruid 3-1 voorstond op de planten en bloemen die gewenst zijn, besloten we in de tuin te werken. Ik verwijderde het onkruid, mijn man maaide het gras. Op een onkruidplant zaten tientallen slakken. Kleine slakken, grote slakken. Ik vind slakken ergens fascinerend en ik ben stiekem een enorme dierenvriend. Ik wilde de bladeren van de plant inclusief slakken dan ook niet in de container gooien en heb de slakken (die ik zag) op een muurtje gezet. Daardoor was ik natuurlijk 5x zo lang bezig met het onkruid. Dus als iemand tips heeft op slakken en tuinier gebied, hoor ik het graag!

diary18-6

Zondag gingen Mark en ik naar zijn moeder in Groningen. Dat is dus wel een eindje rijden. Eigenlijk vind ik het best een saaie route. Dit stukje langs het water is dan wel weer mooi.

diary18-7

Mijn schoonmoeder verkoopt sieraden aan winkels en op marktjes. Deze week heeft zij met vriendinnen een verkoop aan huis van tweedehands kleding en sieraden. Echt op elk tafeltje stond wel wat. Het leek wel een soort braderie. Ze verkoopt echt leuke dingen, dus ik weet zeker dat de verkoop weer een succes wordt!

Dat waren de foto’s al weer. Deze week ga ik dus proberen meer foto’s te maken want er staan zeker wat interessante dingen op de agenda.

Hoe was jouw week? Laat het weten in de reactiebox!

Follow my blog with bloglovin!

